Hogyan szerezz visszatérő vendégeket.

ITT TEKINTHETI MEG ÉTLAPTARTÓINKAT

Avagy miért fontos minden apró részlet mint az egységes kinézet, az egyedi étlaptartó vagy a logó megjelenítése minden lehetséges helyen, ha azt akarjuk, hogy legyenek visszatérő vendégeink.

Szerintem senkinek nem mondunk újat azzal, hogy a mai vállalkozások mozgató rugója a marketing. De a marketing drága és nagyon nehéz mérni a sikerességét, ráadásul speciális tudást igényel, így célszerűbb egy profi csapatra bízni, hogy működjön is.
Ez mind pénz, pénz és még több pénz.
De a marketing nem feltétlenül a drága reklámokról, és hirdetésekről szól. Van olyan lehetőség, amivel sokkal olcsóbban tudsz profitra szert tenni. Nem akarok most leásni a téma mélyebb bugyraiba, de ha van egy ismerősöd, aki komolyabban foglalkozik a kérdéssel és megkérdezed, hogy mi az olcsóbb új vendéget szerezni vagy a már meglévőt megtartani akkor valószínűleg 100 ból 99 azt fogja mondani, hogy sokkal olcsóbb, ha a már meglévő ügyfelet tartjuk meg és rávesszük, hogy újra és újra hozzánk jöjjön vissza, és ez az amiben egy egyedi étlaptartó a segítségünkre lehet.

saját design
egyedi étlaptartó

Mitől lesz a vendég elégedett velünk.

A legnyilvánvalóbb az, ha jó minőségű ételt szolgálunk fel. Az elégedett vendég, talán még borravalót is hagy, majd távozik, csak könnyen lehet, hogy soha többé nem jön vissza.
Lehet meglepő, de nem elég, hogy finom ételeket készítesz, hiszen a konkurenciád is ugyanazt teszi.
Az éttermi élmény ennél sokkal összetettebb kell, hogy legyen.

Mi kell ahhoz, hogy visszatérő vendégeket szerezz.

Nyilvánvalóan szükséges a remek konyha, de gondolom ezzel a résszel tisztában vagy viszont ezzel tisztában van a konkurenciád is. Tehát kell valami plusz, ami megkülönböztet tőlük, hiszen ha a vendég csak a jó ételre emlékszik, akkor ugyanannyi az esély arra, hogy legközelebb is téged választ, mint arra, hogy a konkurenciádat. De akkor mi a megoldás?

– Szerkeszd át az étlapot!

Tudom, furcsán hangzik, pedig kézenfekvő. Külföldön már komoly iparág épült arra, hogy az étlapot marketing szempontok alapján építsék fel. Csak azzal, hogy a design elemeket megváltoztatták, a jobb ajánlatokat a szemnek kedvezőbb helyre tették átlagosan 20%-os bevétel növekedést tudtak elérni. A következő posztomban erről fogok beszélni. Ezeket a trükköket a reklámokban vagy  az internetes felületeken már régóta használják, légy úttörő és kezd el használni a hazai vendéglátásban. Ha mindezt jól csinálod, akkor úgy fog akár 20%-ot emelkedni a bevételed, hogy nem kellett árat emelned. Nem arról van szó, hogy több vendéged lesz hanem, hogy többet költenek egy egy vacsora során.
Mindehez hozzátartozik, hogy a kész belső lapokat egy, a céged arculatát tükröző egyedi étlaptartó rejtse.

– Tűnj ki!

Egy erős márka hiteles, könnyen felismerhető, megjegyezhető.
Itt van például a McDonalds. Miért van az, hogy az emberek kifizetnek majdnem 2000 Ft-ot egy egyszerű hamburgerre fél liter colára és egy kis sült krumplira? Ehetnének normális kaját a mellette lévő étteremben 1000-1500 Ft-ért. Természetesen a válasz sokrétű, de erről majd szeretnék egy posztot írni a későbbiekben, ami viszont biztos az az, hogy nagy szerepe van az egységes arculatnak és a standard minőségnek (az, hogy ez a standard jó vagy rossz az már máslapra tartozik). Szerezz egy jó designert tele van velük az internet. Tudom ez is pénz, de közel sem annyi mintha folyamatosan hirdetnél. Ez egy egyszeri költség, ami hosszú távon sokkal jobban kifizetődő mintha csak hirdetnél.

– Adj valami kis apróságot ingyen.

Hülyeségnek tartod? Pedig nagyon nem az itt olvashatsz egy régebbi posztomban arról, hogyan keresett a hajós cég, akinek dolgoztam több százezer dollárt egy másfél Eurós képeslappal. De rengeteg apró dolog van, amit ezek a cégek nagyon profin használnak és szinte semmibe nem kerül nekik, mégis vendégek százait tudják vele megfogni. Erről is tervezek majd egy posztot írni.

– Fontosak az apró részletek.

Sok apróság van ami kialakíthat egyfajta negatív érzést a vendégben, még az étel megérkezése előtt. Nincs, teljesen rendben az asztal, megvárakoztatja a pincér. Az étlaptartó gyűrött, kopott, és még biztosan sorolhatnék néhány dolgot. Ez mind része az első benyomásnak, ami fontos eleme az összképnek. Ha kialakul a vendégben egyfajta negatív érzés még mielőtt kihoznák az ételt akkor könnyen lehet, hogy hiába a remek kaja nem lesz meg az a pozitív összkép ami elengedhetetlen ahoz, hogy legközelebb is minket válasszon.

– Érezze azt, hogy arra az 1 órára kicsit körülötte forog a világ.

Egyszerűen hangzik, de nem könnyű kivitelezni. Luxushajókon eltöltött sok évnek az volt a legfontosabb tanulsága, hogy ha elhiheted a vendéggel, hogy ő a legfontosabb, akkor szinte bármilyen hibával szemben elnéző lesz vagy egyszerűen észre sem veszi, mert nem arra fog koncentrálni.
Most gondolom, többen azt gondolják, hogy ez aztán nagy újdonság a tankkönyvek első lapjai is ezzel vannak tele, ami igaz, de ha bemegyek egy étterembe, sokszor azt tapasztalom, hogy nem igazán törődnek a vendéggel. Persze megkapja az ételt, még az is lehet, hogy nincs semmi hiba benne, de ez, mint már említettem nem elég, mert nincs meg benne az a plusz amitől élménnyé válna az egész.

Egyre nagyobb probléma a vendéglátásban a munkaerőhiány. Aki érti a szakmát és szereti is csinálni az már Németország, Ausztria, vagy valamelyik Luxushajó fedélzetén húzza az igát. Egyre többször tapasztalom, hogy szakképzetlen a személyzet, nyilván mert egyszerűen nincs más. Ilyenkor a legfontosabb, hogy valahogy elfedjük a szakmaiatlanságot. Ha már nem ért ahhoz, amit csinál, legalább legyen kedves, mosolyogjon, legyen az asztal tiszta és ne adjuk egy ronda étlaptartót a vendégek kezébe. Ha ezek rendben vannak, talán nem fogja olyan nagyon rosszul érezni magát még akkor, sem ha valami hiba csúszik a továbbiakba.

Ha azt szeretnéd, hogy emlékezzenek rád, akkor tegyél azért, hogy legyen mire emlékezni.

Miért fontos az egyedi étlaptartó.
–         Mert ez is része a nagy képnek, és a legnagyobb segítség abban, hogy pozitív legyen az első benyomás.
–         Ha a belső lapok jól vannak megszerkesztve akkor ne a borítón múljon a siker.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

1 × öt =