Megtervezzük az étlapját is

Használja ki az étlapban rejlő marketing lehetőségeket.

Nem csak étlaptartóját, hanem az étlap lapjainak tervezését és nyomdai munkálatait is ránk bízhatja. Grafikusunk az Ön igénye szerint megtervezi a designt, nyomdai kapcsolataink segítségével kinyomtatjuk a lapokat, igény szerint be is tesszük a tőlünk rendelt étlaptartóba, így Önnek csak ki kell venni a dobozból és máris használni tudja.

Kétféle képpen tudjuk Önnek megtervezni az étlapot.

  • Hagyományos módszerrel
  • Marketing szemlélettel

Hagyományos módszerrel

Ebben az esetben grafikusunk “hagyományos” módszerrel tervezi meg a lapokat, (gyakorlatilag ugyanazt csinálja, mint bármely más grafikus az országban). Nem veszi figyelembe a marketing szempontokat, csak a design alapján készül el az étlap.

Előnye:

  • Sokkal gyorsabb, megrendeléseinktől függően akár 2-3 hét alatt készen lehet.
  • Olcsó

Hátránya:

  • A tervezés során nem vesszük figyelembe a marketing szempontokat, így hosszú távon biztosan pénzt fog bukni.

Étlapmarketing szemlélettel

Ebben az esetben grafikusunk a marketing szempontokat is figyelembe veszi a tervezés során, hogy az minél nagyobb forgalmat generáljon Önnek. Mivel még ezt a módszert tudomásunk szerint, senki nem használja Magyarországon, így elsőre talán furcsa lehet, de biztosíthatjuk Önöket, ez egy külföldön évtizedek óta használt és működő módszer. Lentebb bővebben olvashat róla.

Előnye:

  • Havi szinten akár 8-15%-al növelheti forgalmát.

Hátránya:

  • Lassú (akár 6-8 hét is lehet, mire elkészülünk vele), mivel többszöri egyeztetés, szükséges, valamint Önnek is szervesen részt kell venni a tervezés folyamatában!
  • Drágább, (de ez hamar megtérül)

Mi az az étlapmarketing?

A tengerentúlon a nyolcvanas évek elején egyre nagyobb lett a konkurenciaharc a vendéglátásban. Az étterem tulajdonosok rájöttek, hogy ha életben akarják tartani a vállalkozásukat, akkor ki kell találni valamit, amivel növelni tudják a bevételeiket. Ezt a folyamatot nem bízták a véletlenre vagy a találgatásokra, hanem egy kísérlet eredményeit alapul véve, megalkották azt a rendszert, ami a mai napig is használnak. Ez a módszer a menuengineering, amellyel úgy lehet egy étlapot megtervezni, hogy az egy hatékony marketing fegyverré váljon.

Hogyan működik

Nem arra való, hogy több vendéget szerezen, hanem arra, hogy a vendégei többet költsenek egy-egy vacsora során. Úgy tervezzük meg az étlap lapjait, hogy a design mellett, figyelembe vesszük a merkating szempontokat is. Ezáltal a vendégei nagyobb valószínűséggel fogják a drágább nagyobb haszonkulccsal rendelkező étleket választani.

Mégis ezt hogyan lehet elérni?

Itt most sokan azt szokták mondani, hogy az emberek csak az ár alapján döntenek, de ez nem így van. Nem csak a pénz számít, amikor valaki kiválasztja az ételt, amit rendelni szeretne. A kutatások bebizonyították, hogy az áron kívül több dolog is befolyásolja a vendéget a választás során. Pár példa

  • Megtalálja-e egyáltalán az ételt az étlapon.
    Viccesnek tűnhet, de egy sok oldalas étlapnál ez könnyen előfordulhat.
  • Felhívja-e az étlap a figyelmet valamelyik különleges ételre.
    Amit el szeretne adni, az ne csak egy legyen az ételek közül, hanem hívja fel rá a figyelmet!
  • Megbízik-e a vendég az étteremben.
    Ha nem szerzi meg az első percben a vendég bizalmát, akkor sokkal kisebb eséllyel fog drága ételt választani. A bizalom kialakításához az étlap kinézete és szerkezete nagy segítséget tud nyújtani. 
  • Csábító-e az étel leírása.
    A megfelelő leírás az ételekről, könnyedén el tudja csábítani a vendégeit. 
  • Az étlap az amivel “reklámozza” az ételeit.
    Aki már valaha foglalkozott hirdetések tervezésével, az pontosan tudja, hogy egy-egy szín cseréje vagy egy-két szó megváltoztatása milyen drasztikus mértékben befolyásolja az adott hirdetés sikerességét. 

És még sok dolog -ami nem is feltétlenül tudatos- befolyásolja a választást. A kérdés tehát az, hogy lehetséges-e “irányítani” a vendéget a döntésében, el tudjuk-e érni azt, hogy olyan ételt válasszon, amiből Önnek a legnagyobb profitja származik?

Egy jó tanács!
Ha ismerjük a folyamatot, ami alapján egy döntés megszületik, akkor azt befolyásolni is tudjuk, ha pedig tudjuk az emberek döntéseit befolyásolni, akkor azt könnyen bankjegyekké lehet változtatni. Ebben van segítségünkre a menuengineering.

Ki a legismertebb szakember a világon?

Ő Gregg Rapp, olyan nagy multiknak dolgozik, mint a Hyett, a McDonalds, a Coca-cola, vagy a Tacco Bell. 2017-ben az általa megtervezett étlapokkal több mint 40 milliárd dollár forgalmat bonyolítottak le világszerte. Egy nagy multi étlapját 50.000+ dollárért tervez meg! 13 millió forint és ez csak a tervezés!

EZ A HONLAPJA

Mennyibe kerül ez Önnek?

Egyszeri költsége van, amely tartalmazza a

  • Az étlap marketing szempontok szerinti megtervezését
  • A grafikai munkát
  • A nyomdai munkát.

A folyamat végén Ön egy kész étlapot kap, amit már csak be kell tenni az étlaptartóba.

Fontos megjegyezni!
Az étlap megtervezéséhez Önre is szükségünk van, hiszen Ön az, aki pontosan ismeri a kínáltot és tudja azt, hogy melyek azok a termékek, amelyekkel nagyobb haszonra tud szert tenni.

Ha Ön is szeretné, hogy  az étlapját is mi tervezzük meg, akkor kérjük töltse ki a jelentkezési formot és kollegánk felveszi Önnel a kapcsolatot.

Az űrlap elküldése után, kollegánk felveszi Önnel a kapcsolatot.

Az űrlapban megadott adatait csak a kacsolatfelvétel erejéig tároljuk, utánna töröljük a rendszerünkből. Későbbiekben sem küldünk, semmilyen promóciós üzenetetet Önnek.